10 October 2010

Love Allah..



terkadang kita mengatakan cinta itu buta
kerana butanya hati seseorang yang kita sayangi
terkadang hati itu menangis seorang diri
dengan berpura-pura dihadapan orang yang dicintai
bisakah hati ini terus begini?
terus begini lebih baik berbanding diluahkan lagi
pepatah Unic"hanya tuhan yang tahu"
hati ini terus berlari
terkadang tidak sanggup menahan sendiri
namun terus jua digagahkan langkah hati ini
dari terjatuh ke lembah kemurkaan pemiliknya
iaitu ALLAH Yang Esa
Hati ini berkata lagi
aku pernah mencintainya dalam diam
namun tak sanggup aku luahkan
kerana ku tahu cinta yang suci perlu dipelihara
dijaga rapi,
oh,indahnya ujian yang Kau beri
hanya aku yang sebenarnya terkadang buta sendiri
padahal cinta yang kudambakan telah kudapatkan
mengapakah perlu aku mencari yang tidak halal
sedangkan yang halal itu terbuka luas jalannya buatku
biarlah aku terus begini
mencintai hambaNya tak bermakna aku harus bersamanya
namun sebenarnya
mencintai orang yang dicintai
adalah mencintai pemilik sebenar cinta hakiki
tidak mahu lagi aku terus melangkah ke dalam lubang yang sama
kerana melangkah lagi bererti aku sengaja memperbodohkan diri sendiri
biarlah begini
dan terus begini
aku dengan cara hidupku
itu lebih membahagiakan
walaupun aku terluka
namun luka itu tak selamanya berparut
parut itu akan hilang jika yang kucintai
adalah DIA YANG MAHA ESA
Pemilik segala cinta hakiki
Jangan ditangisi cinta hakiki
tapi senyumlah buat diri sendiri
kerana ujian yang diberi
menandakan dirimu dicintaiNYA
dan itulah cinta sebenar yang dicari-cari selama ini

No comments:

Post a Comment